Redmotolased Piksepini karikal

Piksepini (1)Lõppes Piksepini Karikasari. Lõppenud võistlussarjas käis hooaja jooksul rajal 120 mootorratturit, neist Harrastajate klassis 77 (sh 1 naine), Openis 11, veterane 27 ja noori 5. Kõikidest etappidest võttis osa 15 mootorratturit.

Redmotolaste tulemused üldkokkuvõttes – Harrastajad: 3 koht Rene Jerbach, 35 Peeter Kaljurand, 42  Dan Murumets, 45 Janek Busch, 66 Margus Pihlakas. Veteranid: 2 koht Jaan Tang, 12 Jarko Metsis.

Jaan Tang kirjeldab võistlusi:
Piksepini karikasarja esimene etapp oli kolmetunni sõit. Terve kolm tundi olin sõitnud veteranide arvestuses teisel kohal. Kuna olin paar korda mudasoontesse kinni jäänud siis oli mulle juba üsna selge, et esimesele enam järele ei jõua. Enne lõppu otsustasin jõuvarusid rakendades veel paar kiiremat ringi teha. Kui ajavõtu punktini jõudsin, arvasin et on viimane ring kuid aega oli veel terve minut ja mulle näidati ,et tuleb sõita veel üks ring. Ring oli väga pikk ja raske, eriti see viimane, millega ma polnud arvestanud (umbes 14-15 minutit). Jõuvarud olid täiesti otsas, oli vaja ainult lõpuni saada. Lõpu lasin juba üsna vabamalt kui äkki ilmus tagant kolmas mees, kes eelviimases kurvis teise koha omale võttis. Arvasin, et küll see üks openi kiire mees on kes mulle ringiga teha tahab ja ma ei teinud selleks midagi, et oma kohta kaitsta. Eks temagi oli lõpus pingutanud kui mind ees nägi. Selle sõiduga sai mulle kaks asja selgeks- tunne oma konkurente ja pingutada tuleb lõpuni isegi siis kui enam ei jaksa, eriti veel kui on vähe jäänud.

Teine etapp jääb mulle väga hästi ja pikaks ajaks meelde kuna seal oli selline element nagu “tujurikkuja”. Lisaks sellele veel väga mudane, porine, savine ja libe. Palgid oli “tujurikkuja” peal väga väga libedad, antud elemendist ei saanud ma mitte ühtegi korda puhtalt üle nii, et külge poleks maha visanud ja selle savise ratta püstitõstmine nõudis erilist energiat ajal, kus liikumist ei toimu. Teine etapp oli veel raskem kui esimene. Täielik enduuro, kestvuskrossist pole siin midagi, ainult kestvusenduuro. Rütmi ma ei leidnud ja oma sõitu ma teha ei saanud. Klubikaaslane Rene Jerbach #135, kes seisis raja ääres purunenud kett käes nagu oleks metsast ussi leidnud, hiljem omi mehi “tujurikkuja” peal ilusti aitas.

Kolmas etapp samuti väga mudane. Kaks korda sai jälle mudasse kinni jäädud. Üks teine sõitja oli ka mudasoones kinni juba enne kui mina kinni jäin. Oli selge, et me mõlemad omal jõul välja ei saa siis tema aitas mind ja mina teda ja sõit võiski jätkuda. Sai selgemaks kui tähtis on trajekoorivalik, pole vaja lihtsalt lahmida, natuke vaadata ei tee paha, või õppida risti üle soonte sõitma.

Neljas etapp – see rada oli kiire ja ilma suuremate takistusteta. Selline rada sobis mulle suurepäraselt. Peale starti teises või kolmandas kurvis õnnestus veteranide arvestuses olevast kaasõitjast mööduda, esimeseks tõusta ja sõita isegi väike vahegi sisse. Siis aga kui ühe põõsa äärest möödusin, kiilus mingi kaigas tagakiige ja ratta vahele. Seal oli kirvega oksi raiutud raja jaoks. Selle kaika kättesaamine võttis palju aega ja energiat, nägin kuidas konkurent minust möödus ja kadus kaugusesse. Õnneks sain enne minema kui järgmine konkurent kohale jõudis ja nii sõitsingi teisel kohal edasi. Peale tankimispeatust, mida üksinda tegin, hakkasin silmanurgast kolmandat konkurenti taga mõne kurvi kaugusel nägema. Hakkasin pingutama ja üle pingutama, taha vaatama koguaeg, mis lõppeski sellega, et panin viimasel ringil “virna” – nii nimetavad võrumehed kukkumist või külje maha panemist. Üritasin veel järgi saada, kuid siiski lõpetasin kolmandana. Siit mulle järgmine õppetund käes, et tuleb sõita oma sõitu.

Punktiarvestuses oli enne eelviimast etappi vahe esimesega 5 punkti. Olles oma eelmistest vigadest õppinud ja järeldusi teinud, asusin lootusrikkalt eelviimasele etapile kallale. Rada oli selline, mis mulle sobis ja oli tuttav. Peale starti sain kohe esimeseks ja seda ma hoidsin. Sõitsin oma sõitu keskendunult ja stabiilselt, samas hoides energiat vajalikuks sööstuks kui peaks vaja olema. Kolm ringi olid nii stabiilsed, et lausa ühe sekundi täpsusega samad. Järgnevad ka ainult mõnesekundise kõikumisega kuni boksipeatuseni. Jõudsin teha umbes minutilise boksipeatuse kohta kaotamata. Sõber boksis ütles, et konkurent teisel kohal on alles tankimata – jõudsin isegi kindad õhemate vastu välja vahetada. Peale boksipeatust järgmisel ringil jõudis konkurent mulle taha. Sõber raja äärest hüüdis, et on taga aga mina isegi ei vaadanud taha ainult võtsin teadmiseks ja tegin oma vajaliku sööstu, mille jaoks energia oli olemas – ring tuli lausa 23 sekundit kiirem kui senised aga ega konkurentki oli nagu nööriga järgi. Ees nägin, et tervest pundist ringiga mahajääjatest oli vaja enne kitsale metsarajale minemist mööduda ja seda ma ka sain. Konkurent kõigist ei jõudnud mööda ja veel lisaks sellele oli tal kütust paagis ainult 1cm jagu ja ta läks boksi ära. Sõidu lõpetasin veteranide esimesena.

Jaan Tang (2. koht)
Jaan Tang (2. koht)

Nüüd oli enne viimast etappi punktivahe minul esimesega ainult üks punkt. Viimane kuues etapp oli kahesõiduline sprint a. 45min. Rada oli minu jaoks jälle ebasobiv palkide ja “tujurikkuja” taoliste elementidega ära nikerdatud. Esimene start läks hästi ja sain ilusti minema ja teises kurvis esimesest isegi mööda aga metsas halva trajektoori valiku tõttu sai ta korraks uuesti mööda. Sõitsin ühe ringi tema sabas kuni krossilõiguni. Lainete peal suutsin uuesti mööduda, hakkasin tegema oma sõitu ja vahe tagumisega aina kasvas. Paar ringi enne lõppu koperdasin “tujurikkuja” otsa ja käiguvahetusheebel murdus pooleks. Ei saanud enam käiku vahetada, peale seda ühe tõusu peal minu ees kukkus ringiga mahajääja ja ma jäin tema taha kinni. Minu konkurent sai tagant tulles juba aru mis toimub ja võttis väljast kaarega ja möödus minust. Jõudsin enne lõppu küll lähemale aga mitte piisavalt ja jäin teiseks. Teine sõit oli kohe poole tunni pärast. Otsisin kellegilt käiguheebli ja vahetasin kiiresti ära. See osutus vana mudeli vanaks kehvema nuudiga heebliks, mis käis kuskile vastu aga polnud aega ka enam uut otsida.

Teine start ei saanud juba stardis eriti hästi käiku sisse, peale kurvi käigu ülesse tõmbamine oli pea võimatu, harva ka õnnestus. Terve teise sõidu olin käiguvahetusega suures hädas, oli vaja ainult lõpuni sõita, sest püüda polnud võimalik enam kedagi. Aastakokkuvõttes tubli teine koht.

Tulemused: http://tsiklipood.piksepini.ee/index.php?page=6&keel=est

Viited piltidele Piksepini facebooki lehel: https://www.facebook.com/events/485690918302516/permalink/491283191076622/

Harrastajate poodium - 3. koht Redmotolane Rene Jerbach
Harrastajate poodium – 3. koht Redmotolane Rene Jerbach