Erki Kahro

 

Erki Kahro

Estonian Pro motocross rider

Tiim: Redmoto

Tsikkel: Husqvarna FC450

Number: 411

Instagram: @erkikahro411

Hoia Erki tegemistel silma peal ka Youtube´i vahendusel:  https://www.youtube.com/channel/UCDeQupN1XvYBjzJSXODb1Mw

 

Parimad tulemused:

2013 Balti meister MX2

2013 Soome meister MX2

2013 Rahvuste krossil Eesti koondisega 10. koht

2014 MX2 Eesti meister

2018 MX1 Eesti hõbe

2018 MX1 Soome meister 

2018 2. Etapil MXGP klassis punktidelt maailma 20-ne parima seas

2019 Ameerika võistluste etapil top20

2019 Austraalia meistrivõistlustel sõiduvõit

 

Palun jaga lapsepõlvest mõni vahva õpetlik lugu motokrossiga seonduvalt.

See lugu pärineb ajast, kui ma olin umbes 10 või 11 aastane ja sõitsin alles 65cc tsikliga. Olime isaga trennis ja mul ei tulnud raja peal ühe kurvi läbimine kuidagi välja. Isa ütles mulle selle peale, et pean nüüd seda ühte ja sama kurvi nii kaua järjest harjutama, kuni paak tühjaks saab. Kui olin juba kümneid kordi seda kurvi proovinud, aga ikka kuidagi ei õnnestunud, otsustasin oma frustratsiooni näitamiseks tsiklil tühikäigul gaasi põhja keerata (tsiklit lõhkuda). Isa sai aru, et näitan oma iseloomu ja palus mul selle peale rahulikult tsikkel tema kätte anda. Järgmised 2 nädalat ei tohtinud ma tsikliga sõita ega isegi garaažis käia. Lisaks pidin karistuseks täisvarustuses 20 minutit liivas jooksma. Sellel hetkel tundus isa jube paha ja karm, aga tegelikult olen talle tänaseni tänulik, et ta õpetas mind varakult tsiklit ja treenerit austama.

 

Kuidas jõudsid Redmoto ja Husqvarnani?

Redmotoni jõudsin tänu oma heale sõbrale Roy Puuströmile. Pikaaegase Redmoto liikmena tema selle koostöö organiseeriski. 

Husqvarnani jõudsin tänu oma teisele heale sõbrale Pekka Vehkonen-ile (Pekka on ise muide 1984a. motokrossi maailmameister). Tema aitaski mul Husqvarnaga kontakti luua ja heade koostöötingimusteni jõuda.

 

Millised on Sinu uue hooaja eesmärgid ja ootused?

Uuel hooajal on eesmärk teha stabiilselt tugevaid esitusi nii Euroopa Meistrivõistlustel EMX Open klassis, kui ka Eesti Meistrivõistlustel Mx1 klassis. Lisaks on plaanis osa võtta ka valikuliselt mõnest MM etapist.

 

Milline on Sinu kui motosportlase rutiin?

Täis treeningipäeva rutiin algab hommikul 30-60 minutilise soojendusjooksu või rattasõiduga. Päeval treenin rajal tsikliga ning õhtul on jõusaalitreening või lõigutrenn. Treeningpäevad varieeruvad olenevalt hooaja perioodist. Kindlasti on rutiinis olulisel kohal ka puhkepäevad, mis on minu arust täpselt sama tähtsad, kui treeningpäevad.

 

Mis arvad, kuidas ja miks oled nii kaugele jõudnud? Jaga noortele mõni õpetussõna.

Ma arvan, et eelkõige on mul aidanud nii kaugele jõuda minu sihikindlus. Olen motokrossi nimel valmis palju ohverdama ja edu nimel kõvasti rasket tööd tegema. Ma ei ole allaandja tüüp ja võitlen alati lõpuni välja ning see on motokrossis väga oluline.

 

Noortel ja nende vanematel soovitaksin olla rohkem valmis väljastpoolt infot vastu võtma, koondama enda ümber tarkasi inimesi, treenerid, füsioterapeute, nõustajaid jne. Kui sportlase soov on ühel päeval tippu jõuda, siis tuleb oma eesmärkide nimel kõvasti tööd teha. See töö peab olema aga mõtestatud ja targalt tehtud. Ma ei räägigi siinkohal täiskohaga treeneri palkamisest (mis ei ole kõigil võimalik), aga küsige nõu oma ala tippudelt – neil on olnud erinevaid treenereid ja neil on aastatega tekkinud palju kogemusi. Kindlasti nõustavad Eesti kohalikud profid noori hea meelega ning jagavad oma kogemusi, millest on noortel palju õppida. Noorena valesti treenitud organism või valesti õpitud sõidutehnika võivad jääda aastateks arengut takistama.

 

Milliseks võiks kujuneda motokrossi tulevik Eestis?

Kõige tähtsam oleks luua ja hästi välja arendada noortele kasvulava ehk programm kuhu kuuluvad riigi parimad noored (koondis). Sinna kuulumine peaks olema sportlasele privileeg ja koondise hüved stiimuliks oma riigi parimate sekka jõudmiseks. Kodune motokrossitase tuleb tugevaks saada ning EMF peaks kandma hoolt selle eest, et kõik praegused Eesti tipud saaksid osaleda EMV etappidel. See hoiab üleval kõrget taset ja aitab noortel ka kodus võisteldes paremat ülevaadet saada oma tasemest. Kui meil kasvab noortest peale tipptasemel sõitjaid, siis tõuseb ka motokrossi populaarsus. Spordiala populaarsuse kasv toob kaasa: rohkem tähelepanu meedias, rohkem pealtvaatajaid võistlustel, rohkem ala harrastajaid ning tänu kõigele eelmainitule tuleb meie spordile ka rahastust juurde.

 

Millised on parimad tooted taastumiseks pärast pikka trenni või rasket võistlust? 

Kõige tähtsamad asjad sportlasele taastumiseks on korralik uni, tasakaalustatud ja sportlase vajadustele vastav toitumine ning lihashooldus (massaaž, venitused jne).                                                                                                     

Taastumisvahenditest kasutan ise Science in Sport-i Rego pulbrit või raskemate treeningute puhul Rego+ pulbrit. Saan sealt kätte kõik vajalikud toiteained koheselt peale treeningut, et käivitada taastumisprotsessid.

 

Kuna hooaeg on algamas, siis mis oleks iga motosportlase 5 must have asja varustuses?

  1. Alustaksin korralikust kiivrist, pead tuleb hoida ja kiivrisse tasub investeerida. Ise kasutan 6D kiivrit.

  2. Head saapad, olen ise kasutanud ja julgen soovitada järgnevaid: Alpinestars Tech10, Gaerne SG12, Fox Instinct.

  3. Põlvekaitsmed peavad olema turvalised, aga ei soovita väga suuri ja kolakaid põlveraudu, sest need takistavad tsikli peal liikumist ja sõidumugavust.

  4. Rindkerekaitse – tasub jälgida, et ka kaitsme seljaosa oleks korralik.

  5. Kaitseprillid võiksid samuti olla kvaliteetsed ja võimalusel uue kooli prillid, ehk sellised, millel kinnitub klaas raami peale. Mina eelistan Oakley Airbrake.

Mis on Sinu kirg peale motospordi? (Kellena ja kus Sa ennast näeksid kui krossi ei sõidaks?).

Mind huvitab väga meditsiiniteadus ja spordifüsioloogia, näeksin ennast tegevana ilmselt selles valdkonnas. 

Teistest spordialadest on mu kireks jalgrattasport. Tegelen sellega ka praegu ning kui motokrossi ei sõidaks panustaksin sinna kindlasti rohkem aega ja ilmselt võistleksin ka.

 

 

Fotod: Martin Gatski / Instagram: @gatski16